2015/11/11

Cimetière du Père-Lachaise

Człowiek żyje "wiecznie", gdy jest w pamięci kolejnych pokoleń ...
Cimetiere du Pere-Lachaise Paris
cyfra - lipiec 2015

Nekropolie są dla mnie niczym miasta, pełne historii i tajemnicy. Są opowieścią i świadectwem kultury materialnej, lecz przede wszystkim, są fragmentami życiorysów, tych, którzy tam spoczywają.
I choć czasem nieznani, anonimowi czy zupełnie zapomniani stają się nagle wyjątkowo bliscy ...



Kiedy spoglądam na imię i nazwisko, lata życia, czasem fotografię na porcelanie, rzeźbione popiersie, czy formę nagrobku, próbuję wyobrazić sobie postać ...
Moja zdolność wyczuwania "czwartego wymiaru" pomaga mi choć na chwilę, przywrócić pamięć ...
















2 komentarze:

  1. Piękne, nastrojowe zdjęcia. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dniu dzisiejszym, te zdjęcia mają dla mnie podwójne przesłanie ... Paryż płacze ... a ja wraz z nim ...

      Usuń

Thank you for your comment